شیر بدون لاکتوز پاژن

دسته :
1 بازدید
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

لاکتوز نام قندشیر است. نوعی شیر است که افراد با مشکلات گوارشی یعنی روده و معده ی آنها به قندشیر حساسیت دارد. معمولا آنزیم های تجزیه کننده ی لاکتوز از ابتدای تولد تا پیش از پنج سالگی درسیستم گوارشی تولید میشود. اما برخی افراد استعداد تولید لاکتوز و هضم شیر را از دست میدهندکه البته حساسیت به لاکتوز شیر بیشتر وراثتی است اما همچنین در اثر افزایش سن یا جراحی و عفونت گوارشی و اسهال و مصرف مداوم آسپرین و آنتی بیوتیک و یا در دوران بارداری هم بروز میکند.

اگر شیر بدون لاکتوز مصرف کردید و مشکل گوارشی شما رفع نشد شما به پروتئین شیر حساسیت دارید نه به قند آن. همچنین علت شیرین بودن شیر لاکتوز این است که تا وقتی شیر حاوی قند لاکتوز است شیرینی قابل تشخیص ندارد، اما وقتی این قند را به وسیله آنزیم تجزیه کننده اش (لاکتاز) می شکنند به واحدهای گلوکز تبدیل و مزه شیرین آن نمایان می شود. گلوکز این شیرها در مقایسه با شیرهای معمولی سریع تر جذب بدن می شود و انرژی لازم را تامین می کند.

شیر پاژن شامل بسیاری از مواد مغذی مانند ویتامین ها و مواد معدنی است که به سلامت شما بستگی دارد. با این حال، محصولات لبنی شایع ترین علت کولیک است و شیر گاو ممکن است باعث ناراحتی شما و حتی نوزادان شود. نوشیدن شیر بدون لاکتوز ممکن است احتمال اینکه کودک شما از کولیک رنج می برد را کاهش دهد. با این وجود هنوز مواد مغذی مهم که بدن شما برای سلامتی نیاز دارد را فراهم می کند.

برچسب ها :

نظرات کاربران